IKLAN

Thursday, July 9, 2009

Cita-Cita sejak zaman kanak-kanak..


Tajuk entry saya kali ini macam karangan budak darjah 2. hehehe,,tidak mengapa la kerana saya tetap ingin berkongsi pengalaman mepunyai cita-cita yang banyak yang sering bertukar-tukar semenjak dari kecil lagi...Sejak berumur 6 tahun seingat saya saya sudah mempunyai cita2..nak tau apa cita2 saya yang pertama?saya pernah bercita-cita untuk menjadi seorang perdana menteri wanita pertama kat Malaysia..semuanya gara-gara taksub dengan kepimpinan Tun Mahathir.yerla kan waktu tu budak2,rasa kagum la dengan pm kita waktu tu dan kat tadika pon cikgu selalu berkobar2 pesan bila besar jadi la orang yang berjaya macam perdana menteri ke,doktor ke peguam ke..But as long as I could still remmeber the first profession that came out on my mind at that particular period of time was prime minister..I just couldnt explain why it was such a great job for me perhaps because of the credibility as well as the popularity that makes me really interested.hahahha..budak2 kecik lagi time tu..ingat sennag ke jadi pm..then,my ambition keep on changing to become a lawyersebab suka tengok cerita fight kat court,then police,architect,doctor...dan I pernah ada cita2 nak jadi DJ radio sebab obsessed dengar radio..dan I ade sorang kawan ni dia kata dia pernah ade cita2 nak jadi polis Hong Kong waktu dia kecil dlu sebab obsessed tengok filem2 citer polis Hong Kong..hahahha..kelakar sungguh...But there was no "teaching profession" listed on my career list.hahhaha..just imagine tetiba I boleh decide to go into teaching profession sedangkan tak pernah ada cita-cita pon nak jadi cikgu or tenaga pengajar..Itulah putaran hidup namanya..sesuatu yang tak disangka seringkali mendatangi kita..Apapon tak salah ada cita2,at least kita mampu ada cita2...walaupon tak mampu nak gapai..daripada tak de cita2,lagi tak de apa2 nak gapai...

No comments: